Sportvasten 2017-07-24T20:47:54+00:00

Sportvasten

 

Wat is sportvasten

Sportvasten is een wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethode. Met Sportvasten train je je lichaam om binnen 10 dagen te switchen van suiker- naar vetverbranding. Door de switch kan je lichaam op korte termijn profiteren van alle voordelen van vetverbranding: gewichtsverlies, meer energie en een compleet fitter gevoel.

De achtergrond van sportvasten

In de oertijd moest de mens jagen om aan voedsel te komen. Soms was er overvloed, soms een tekort. In tijden van voedselschaarste schakelt het lichaam over van suiker- naar vetverbranding. Van voedselschaarste is in de huidige tijd geen sprake meer. Daarom staat het lichaam bij de de meeste westerse mensen in suikerverbranding. Je hebt als je in de suikerverbranding staat een grotere behoefte aan suikers. Daarnaast heb je ook vaker last van vermoeidheid dipjes.

Sportvasten zorgt dat er een oer-mechanisme in de stofwisseling wordt geactiveerd waarin de opname van suiker in de spieren afneemt. De spieren worden gedwongen om tijdens duurtraining de eigen suikervoorraad volledig te verbruiken. Hierdoor switchen ze naar maximale vetverbranding, de zogenaamde Metabolic Switch. Nadat het lichaam getraind is in de vetverbranding kan het vet beter verwerkt worden in de spieren. Ook verbetert het duurvermogen en is er minder behoefte aan zoetigheid. Daardoor is het makkelijker om ook na de sportvastenkuur minder suiker te eten en meer te sporten.

Hoe ga je het doen?

De 10-daagse Sportvastenkuur doe je onder begeleiding van een personal coach. Het Sportvasten begint met drie afbouwdagen. In de eerste drie dagen doe je aanpassingen in je voeding. Vervolgens ga je twee tot drie dagen sapvasten. Daarna bouw je in de laatste vier dagen je voeding weer gecontroleerd op. Tijdens de gehele kuur sport je iedere dag op een bepaalde intensiteit. Deze wordt persoonlijk voor jou bepaald door je coach. Zodra je suikerverbranding is omgezet naar vetverbranding heb je het doel van de kuur behaald. Je nieuwe lifestyle is begonnen!

Herken jij jezelf hierin?

  • Behoefte aan zoet eten of moeten eten;
  • Te hoog vetpercentage (terwijl je wel gezond en netjes eet);
  • Dipjes/wisselend energieniveau gedurende de dag;
  • Last van vermoeidheid;
  • Het niet (lang) kunnen volhouden van duurinspanningen;
  • Behoeft een koolhydraten tijdens lange inspanningen;
  • Langzaam herstel na (zware) trainingen.

Begin met sportvasten!

Ben jij klaar om te beginnen met sportvasten? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen binnen 48 uur contact met je op!